sobota, 15 października 2016

Mieszkańcy Wierzei

Panteon Patriotów Polskich
Nasza Najjaśniejsza Rzeczypospolita


Mieszkańcy Wierzei

Koło Piotrkowa Trybunalskiego... 

 




   Po latach Basia Rewienska
odwiedziła miejscowość Wierzeje koło Piotrkowa Trybunalskiego, dokąd trafiła wraz z Mamą  i Rodzeństwem zaraz po Powstaniu Warszawskim , by jeszcze raz podziękować za okazaną pomoc i serce w czasach tak strasznie trudnych i beznadziejnych...  

Jakże Serdeczną Pamięcią
Powracam do Was
Kiedy wspominam
Tamten Czas
Czas Powstania Warszawskiego
Miałam wtedy
Zaledwie sześć  latek
Zostały jednak w Pamięci
I chwile strachu
I tragedii
I grozy
Jakże wtedy był w cenie
Każdy okruch
Życzliwości
I ludzkiej dobroci

Jakże dobrze pamiętam
Tamten czas
Gdy zaraz po Powstaniu
Nasza Rodzina
Trafiła do Was
Czcigodni Wybawcy
Do Was do Wierzei
Jakże życzliwy był 
Dla nas
Wasz Próg
Wasz dach
I te wszystkie dobre
Katolickie Chrześcijańskie Dłonie
Pełne Chleba 
Mleka i Ciepła
W każdy dzień
Jakąż ogromną
Wdzięcznością
Każdy dzień
We mnie trwa
Kim dla Człowieka
Winien być
Człowiek

To filar
To kamień Węgielny
W każdym Waszym Sercu
Jakże mocno trwa
Cały Dekalog

Po wszystkie czasy
Nieskazitelny przykład

I gdy jednak
Po tylu tylu latach

Wypełniam to
Moje Postanowienie
By jeszcze raz

I jeszcze raz
I jeszcze raz
Wam za to wszystko
Czcigodni
Mieszkańcy
Wierzei 
Koło Piotrkowa Trybunalskiego

Za to wszystko podziękować
To choć już tak wielu
Nie ma wśród Nas
Bo Odeszli
Zawezwani przez Pana
Na Wieczny Spoczynek
To jednak

Jakże serdecznie
Przyjmują mnie Pod Swój dach
Mnie świadka Tamtych Wydarzeń
Przyjmują Dzieci
I Dzieci Ich Dzieci
Od Łez Wdzięczności


Aż brakuje mi miejsca
Jacy jesteście Polscy
Jacy Katoliccy
Jacy Serdeczni
Jacy Gościnni
Jacy Wspaniali
Jak przed Wiekami
Gdy Gość w Dom
To Bóg w Dom

Rozpoznaję Was
Czcigodni 
Mieszkańcy
Wierzei 
Koło Piotrkowa Trybunalskiego
Po rysach twarzy
Po barwie głosu
Kto jest kto

Kto z której Rodziny
Kto z którego Domu
I mimo 
tylu podobieństw
Mam jednak niemałe problemy
Powiedzieć
Kto jest kto

Ale jednak po jednym
 
Rozpoznaję Was Wszystkich
Czcigodni Mieszkańcy
Wierzei Koło Piotrkowa Trybunalskiego
Po głosie Serca
Tego Wspaniałego Serca
A ten Głos
Jakże zawsze
Ten Sam

Stanisław J. Zieliński
16.10.2016 R

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz